Čtvrtek 21. listopadu

07:00 – 12:00
DOPOLEDNÍ MIX
12:00 – 13:00
JAZZ
12:00 – 13:00
JAZZ
13:00 – 14:00
BLUES
13:00 – 14:00
BLUES
14:00 – 15:00
FOLK&COUNTRY
14:00 – 15:00
FOLK
15:00 – 16:00
POP STARS
15:00 – 16:00
POP STARS
16:00 – 17:00
HARD AND HEVY CLASSIC
16:00 – 17:00
HARD AND HEAVY CLASSIC
17:00 – 18:00
HARD AND HEAVY CROSSOVER
17:00 – 18:00
HARD AND HEAVY CROSSOVER
18:00 – 20:00
INDEPENDENT

Celý program
Rubriky

Noční experimentální maraton v Rádiu Ostravan: Nové album Säkkikangas s tříhodinovým bonusem

Maraton nových hudebních alb v Rádiu Ostravan bude pokračovat ve středu večer a v noci na čtvrtek uvedením nové kolekce experimentálního projektu Säkkikangas ostravského hudebníka Martina Režného. Od 23 hodin internetové rádio odvysílá celé album „29 Dietlů“ a jako bonus také téměř tříhodinovou skladbu, která se na album nevešla. Pokud máte rádi hudební experimenty, vezměte si ve čtvrtek dovolenou na vyspání.

Kolekce nazvaná 29 Dietlů obsahuje celkem třicet krátkých skladeb. Každá z nich je přitom věnovaná někomu z okruhu Martina Režného, takže v závorkách za názvy písní posluchači najdou jak zcela neznámá, tak i velmi povědomá jména, mezi kterými nechybí například ostravská malířka Hana Puchová, hudebník Martin Kyšperský či kurátor a propagátor soudobého umění a šéf spolku Bludný kámen Martin Klimeš.

„Od 7. do 10. července 2020 jsem díky Járovi Tarnovskému dostal příležitost umělecké rezidence v pardubickém Divadle 29. Toto je album nahrávek pořízených během nahrávacích seancí a následných hýřivých látenic a skládanic. Tady jsou: příběhy a jejich postavy.“ Číslovka 29 v názvu alba podle Režného přímo odkazuje k názvu pardubického divadla, slovo Dietl si pak při poslechu alba může každý interpretovat podle svého gusta.

Na zhruba dvouhodinové album 29 Dietlů měla být původně zařazena také téměř tříhodinová skladba S O M N A M B U L, nakonec k tomu ale z technických důvodů nedošlo. Rádio Ostravan ji přesto odvysílá jako bonus, takže těšit se můžete na pětihodinový proud experimentální, v některých ohledech extrémní hudby.

A pro milovníky podrobností dodejme ještě vzkaz Martina Režného, který poodhaluje vznik díla: „Během nahrávání jsem použil Akai MPC Rennaisance, Zoom H5, Korg Kaoss Pad, Trogotronic 679, Landscape Stereo Field, Boss SYB-5, unknown brand distorsion, e-bow, několik Hexbugů Nano, samply, terénní nahrávky, rádio, klavír, podlahu a konstrukci šatny včetně háčků.“